Актуальні шопінг-тренди: інноваційність, сталий розвиток та екологічна орієнтованість у ритейлі 2023
Зміст статті
Гнучкість та швидке реагування на зовнішні обставини — ось фактори, що впливають на розвиток ритейлу. Які чинники стали значущими у 2023 році та що визначає стратегії й трансформацію галузі роздрібної торгівлі зараз — розповідаємо у статті.
Ключові тенденції ритейлу 2023
Зростання електронної комерції
За прогнозами, обсяг роздрібних продажів електронної комерції до 2026 року зросте на 56% у порівнянні з теперішнім часом. Для ритейлерів це означає необхідність зосередитися на розвитку онлайн-каналів продажу та приділити увагу наступним аспектам:
- мобільна комерція: зміцнення мобільної комерції та адаптація сайтів і додатків для зручних мобільних покупок;
- соціальна комерція: розвиток соціальної комерції, що дозволяє клієнтам робити покупки у своїх улюблених соціальних мережах;
- чат-боти: використання чат-ботів для цілодобової підтримки клієнтів та надання оперативних відповідей на запити;
- Buy Now, Pay Later (BNPL): популяризація послуги «купуй зараз, плати пізніше», яка дозволяє клієнтам розтермінувати оплату на кілька частин.
Підвищення ефективності ланцюга постачання.
Воєнні дії на території України та збої у ланцюгах постачання серйозно позначилися на доступності товарів. Ритейлери стали активно працювати над підвищенням гнучкості й швидкості логістичних операцій, а також вдосконаленням контролю за ланцюгами постачання, в тому числі й завдяки використанню сучасних технологій.
Захист даних та кібербезпека
Зростання кількості кібератак та шахрайських схем вимагає від ритейлерів забезпечення надійного захисту своїх онлайн-ресурсів. Клієнти очікують, що їхні дані будуть у безпеці, тому ритейлери повинні інвестувати в кібербезпеку та використовувати сучасні сервіси для захисту своїх вебресурсів. Втрата даних і репутаційні проблеми можуть завдати серйозної шкоди бізнесу.
Використання технологій AR/VR
Доповнена та віртуальна реальність дозволяє покупцям взаємодіяти з товарами в інтерактивному режимі, випробовувати їх віртуально та отримувати більш персоналізований досвід покупок. Такі технології особливо корисні в сегментах, де важлива візуалізація, наприклад, у продажу ювелірних виробів, одягу та меблів.
Сталий розвиток та екологічна відповідальність
Споживачі все більше обирають екологічно чисті продукти та бренди, які поділяють їхні цінності. Так, за даними Shorr, 76% споживачів віддають перевагу екологічним продуктам, 86% готові купувати від брендів з екологічним упакуванням, а 77% очікують понад 100% екологічних упакувань у майбутньому.Це ставить під сумнів традиційні підходи до виробництва й упакування, стимулюючи ритейлерів до вдосконалення своєї практики.
Надання додаткових послуг
Ритейлери впроваджують додаткові послуги на території торгових точок, такі як кав'ярні та інтерактивні зони, що приваблюють клієнтів та стимулюють покупки.
Використання штучного інтелекту
Використання алгоритмів штучного інтелекту та машинного навчання дозволяє оптимізувати бізнес-процеси, збільшити точність прогнозування попиту та забезпечити якісне обслуговування клієнтів. Додатковими бонусами стануть збереження конкурентних переваг та зниження кількості помилок в бізнес-процесах.
Цьогорічні тренди свідчать про необхідність адаптації та запровадження інновацій в ритейлі, а також про акцент на сучасні технології, безпеку та клієнтоорієнтований підхід для успішного конкурування на сучасному ринку.