Якою буде міжнародна доставка 2023 — прогнози та очікування нового року
Ми гідно пережили 2022 рік і з надією перейшли у наступний. І попри те, що зараз важко планувати та прогнозувати будь-які зміни, не можемо не розповісти вам, що буде актуально та що очікується від міжнародної доставки 2023 року. Тому взяли інтерв'ю у комерційного директора UTEC Logistics — Євгена Гнідаша.
Про які тренди міжнародної доставки можемо говорити у 2023 році? Які зміни нас чекають, та до чого йде ринок?
Ніяких глобальних змін у сфері доставки у 2023 році не відбудеться. Вони будуть вірогідними лише, коли повітряний простір над Україною знову буде відкритим. Але прогнозувати та сподіватися на це найближчим часом ми не можемо.
Зараз будемо працювати над тим, щоб забезпечити налагодженість та організацію перевезень на рівні, починаючи з вересня 2022 року. І, звісно, за можливості, розвивати та удосконалювати їх. Всі подальші зміни у міжнародній логістиці будуть залежати лише від рішень, прийнятих на законодавчому рівні.
Який вид доставки зараз найактуальніший і чому?
В плані доставок теж не можемо говорити про особливі зміни. Популярний вид доставки з Китаю — море та авіа, з Європи — автомобільні перевезення. Якщо говорити про Китай, то як визначають, чим доставляти вантаж звідти — морем чи авіа? Відповідь проста. Якщо вантаж високомаржинальний, то він летить авіа, тому що його необхідно отримати швидко. Якщо низькомаржинальний, то може плисти морем.
Ось актуальний приклад. Коли розпочався пік відключень, і ми почали завозити з Китаю павербанки та генератори, які мали високу вартість в Україні, їх було дуже рентабельно везти авіа. Більшість клієнтів обрали цей вид доставки, проте паралельно везли ті ж вантажі морем. Зараз в січні останні прибули до замовників, і ми вже можемо спостерігати падіння цін на павербанки на ринку, у середньому, на 30% у порівнянні з листопадом. Все завдяки зниженню собівартості через морські перевезення.
Які товари зараз мають найбільший попит у закупці?
Зараз найбільш актуально привозити всі пристрої, які працюють на акумуляторах та на сонячних батареях. Це, наприклад, павербанки, зарядні станції, ліхтарики, електроустановки, генератори та ін.
Цей тренд буде спостерігатися протягом всього 2023 року, тому що такі установки необхідні, щоб розв'язувати питання з відсутністю світла й забезпечувати роботу пристроїв, які працюють від електроенергії. Поки що це, на жаль, надзвичайно актуально при постійному відновленню обстрілів.
До того ж ті станції та павербанки, які вже були завезені та часто експлуатувались, будуть виходити з ладу та потребувати заміни. Проте ціна на них впродовж року значно знизиться, а дефіцит закінчиться. Зараз термін виготовлення павербанків у Китаї — 7-14 днів.
З яких країн замовляють найбільше?
Як і раніше, зараз спостерігаємо багато замовлень з Китаю та Європи.
Що ми можемо прогнозувати та на що сподіваємося до кінця року?
Ми всі очікуємо стабільності, а разом з нею й зросту. Дуже багато залежить від воєнних дій, здобутків ЗСУ та змін в законодавстві України. Ці зовнішні фактори дуже сильно впливають на всі сфери, не лише на логістику. Проте ми дуже сильно сподіваємося, що завдяки незламності й силі українських воєнних та розвитку національних бізнесів, кількість доставок збільшиться мінімум у 2 рази у порівнянні з 2021 роком.
Як компанія планує покращити сервіс для клієнтів у 2023 році?
У новому році ми збираємося розширити спектр викупу товару, проводити його фотофіксацію на нашому китайському складі та погоджувати з клієнтами. Також з січня планується збільшення кількості автодоставок з Європи. Хочемо більше розвивати цей вид доставки та збільшувати кількість європейських товарів на українському ринку.