UTEC Logistics та рік війни — підбиваємо підсумки й віримо в майбутні плани
24 лютого 2022 року. Ця дата навіки закарбується у наших серцях. І тим неймовірніше здається, що позаду вже рік жорстокої війни, втрат та щемливих новин. Та разом з тим це рік, коли ми зрозуміли, що попри все вистоїмо, переможемо і будемо робити все для нашої країни.
За цей рік компанія UTEC Logistics пережила та трансформувалася настільки, як, мабуть, за весь період свого існування. Потрібно було переглянути все: шляхи доставки, способи та умови. І до того, щоб переродитися та вийти на новий рівень, приклав руку кожний співробітник. Як все було — на початку війни та зараз — розкажуть керівники основних напрямків компанії.
Яким був цей рік для компанії? Зміни та розвиток доставки у нових умовах
«Цей рік був дуже важким і випробувальним для компанії, як і для всього українського бізнесу. Війна в нашій країні — той виклик, з яким всі стикнулися вперше. Всі почали працювати віддалено, ніхто не знав, наскільки це довго затягнеться, і як все буде далі. Але вже в березні ми почали відновлювати роботу. Команда працювала віддалено, в різних містах — хто в Україні, хто за кордоном, але ми змогли об'єднатися та налагодити нашу співпрацю» — каже комерційний директор UTEC Logistics Євген Гнідаш.
Перш за все, зміни торкнулися доставки вантажів. Про це розповідає операційний директор Артем Мороз.
«Було повністю змінено маршрути перевезення вантажів. І це стосувалося доставки вантажів усіма видами транспорту. Разом з нашими партнерами в Німеччині та Польщі ми узгодили умови обробки та відправлення вантажів через європейські аеропорти. Далі налагодили співпрацю з автоперевізниками, щоб доставити вантажі з європейських аеропортів в Україну. Було пропрацьовано і вдосконалено логістичний ланцюг доставки морем. Також ми розвивалися в контексті розширення агентської мережі для покриття більшої географії та надання більшого спектра послуг нашим клієнтам».
Які проблеми та виклики поставали перед компанією? Як їх розв'язували?
Будь-які зміни неминуче тягнуть за собою низку труднощів, з якими необхідно розібратися, щоб досягти бажаного результату. Євген Гнідаш розповів про основні з тих, з якими компанія стикнулася через воєнну агресію в Україні.
«На початку війни були проблеми з морськими перевезеннями. Контейнери, які прямували до України через Чорне море в Одесу, не могли бути доставлені через закриття морської території. Всі вантажі були вивантажені в Румунії, Туреччині та Польщі. Товари забирали перевізники, і потрібно було змінювати декларації.Проте впродовж місяця вдалося розвязати питання, внаслідок чого всі вантажі були забрані й доставлені клієнтам.
Інше питання, яке постало перед нами, — небажання клієнтів везти товар і Україну, бо спочатку було незрозуміло, як його тут реалізовувати під час війни. Більшість компаній, які замовляли великі об'єми вантажів, почали шукати доставку маленькими партіями. Ми розуміли ці сумніви й були постійно на зв'язку з клієнтами, запевнювали їх, що в нас налагоджений контакт з Європою та Китаєм, і що вантаж буде доставлений в Україну за той термін, який ми декларували».
Водночас був розроблений новий логістичний маршрут доставки з Китаю в Україну, який відповідав потребам часу та дозволяв привозити товар малими партіями (від 20 кг) усього за 14 днів. Все це дозволяло нашим клієнтам бути впевненими у своїх замовленнях та їхньому виконанні, а також розвивати бізнес у непростих умовах.
Деякі завдання, які перед нами постали, ми продовжуємо вирішувати та шукати оптимальні шляхи для подолання труднощів. Про одне з таких говорить Артем Мороз.
«Однією з великих проблем цього року була і залишається висока вартість автодоставки через попит, що збільшився в рази, на цю послугу. Для розв'язання проблеми ми переглянули пул автоперевізників, пріоритет було віддано використанню збірних авто для організації автодоставки з Європи до України».
Що можна сказати про розвиток компанії на початку війни та зараз?
«За цей рік можна впевнено сказати, що найважчі часи були на початку війни. Сьогодні компанія набрала хід. Ми націлені на роботу з великими українськими клієнтами, покращення сервісу», — переконаний Артем Мороз.
Євген Гнідаш підтримує цю думку та розповідає про подальші наміри розвитку й плани компанії.
«З квітня було 100% розуміння, що ми вийдемо на довоєнні показники, і все в нас буде добре. Це так і відбулося. Ми закрили рік з довоєнними показниками й навіть вищими за деякими місяцями.
Зараз ситуація трохи складна, але ми з нею будемо справлятися. Впевнені, що далі у наступному році будемо тільки розвиватися й збільшимо кількість відправлень щонайменше у 2-3 рази.
Один з основних напрямків розвитку — доставка з Китаю в Європу. Дуже багато наших підприємців повиїжджали в Європу і будуть налагоджувати свій бізнес там. Тому напрямок Китай-Європа повинен бути не менш перспективним, ніж Китай-Україна».
Які кейси були знаковими для компанії в цьому році?
Звісно ж, рік війни не міг не змістити акценти попиту на окремі категорії товарів. Було виконано багато замовлень на шоломи та взуття для військових, плитоноски й іншу воєнну амуніцію, яку до 24 лютого ми не возили в Україну. Також компанія зайнялася організацією логістичних процесів для доставки гуманітарної допомоги. Про найважливіші кейси розповідає Артем Мороз.
«Один зі знакових кейсів — перевезення 20 палет з 10 000 балістичних шоломів з Кореї в Україну. Для цього було викуплено місце на бортах однієї зі світових авіакомпаній для безперешкодного перельоту вантажу на всіх етапах маршруту. Також було організовано пріоритетне навантаження в транзитному аеропорту для запобігання затримкам з обробкою та завантаженням в авто.
Ще один приклад — співпраця з Посольством України у Кореї з перевезення гуманітарних вантажів до України. Разом нам вдалося успішно доставити 500 ноутбуків для навчання дітей із дитячих будинків сімейного типу, із тимчасово переміщених сімей та із малозабезпечених родин».
Хоч цілий рік вже позаду, та ми, як і на початку, продовжуємо відраховувати дні до нашої Перемоги! А паралельно — розвивати міжнародну логістику та сприяти роботі українських бізнесів. Далі — лише більше, краще та впевненіше. І обов`язково — з Україною в серці!