Завершення De Minimis та нові митні правила: що чекає український бізнес?

Логістичний дайджест

Тренди, за якими варто стежити

Поговоримо про мита

Завершення винятку De Minimis для всіх країн 29 серпня

30 липня президент Трамп підписав указ, який припинить дію винятку De Minimis для всіх країн походження з 29 серпня 2025 року.

США припинили дію винятку De Minimis для товарів китайського походження 2 травня 2025 року. І з підписанням Закону про Одна Велика Красива Рахунка (OBBBA) на початку цього місяця, виняток De Minimis спочатку очікувалося, що завершиться для всіх інших торгових партнерів 1 липня 2027 року. Згідно з указом від 30 липня, президент Трамп припиняє дію De Minimis «швидше, ніж вимагає OBBBA, … щоб зараз врятувати американські життя та бізнеси».

Деталі про застосовувані мита — зокрема щодо товарів малої вартості, які доставляються через міжнародну поштову систему в порівнянні з тими, що доставляються іншими способами — можна знайти в нашому живому блозі.

Цей указ прийшов на тлі пікового сезону цього року. Рітейлери, включаючи тих, хто почав реалізовувати стратегію «Китай плюс один», можуть зіткнутися з істотними перебоями. Для більш глибокого розуміння того, що на кону для бізнесу та ланцюгів постачання, зверніться до фахівців UTEC Logistics.

Завершення винятку De Minimis для всіх країн 29 серпня

Президент Трамп підписує указ про підвищення мит на Бразилію

30 липня президент Трамп також підписав указ, який збільшить ставку мита на Бразилію з 10% до 50%, яке набуде чинності 6 серпня 2025 року. Товари, завантажені на судно та в останньому етапі транспортування до 6 серпня та «введені для споживання, або вилучені зі складу для споживання» до 5 жовтня, залишатимуться під дією поточної ставки мита 10%.

Президент Трамп підписує прокламацію щодо мит на мідь

30 липня президент Трамп підписав прокламацію, яка накладе 50% мито за розділом 232 на імпорт міді, яке набуде чинності 1 серпня.

Мито буде застосовуватися до вмісту міді в продуктах, тоді як немідний вміст залишатиметься під дією взаємних мит або інших застосовних зборів. Ці мита не будуть сумуватися.

Продукти, що підпадають під мито за розділом 232 для авто, будуть звільнені від нового мита на мідь.

 США та ЄС досягли попередньої торгової угоди

27 липня США та ЄС досягли попередньої торгової угоди, хоча поки не ясно, коли ця угода набуде чинності. Згідно з заявою Білого дому, умови включають:

  • Товари з ЄС, що імпортуються в США — зокрема автомобілі та автозапчастини, фармацевтичні препарати та напівпровідники — підлягатимуть 15% митному збору.
  • ЄС продовжить сплачувати 50% мит на сталь, алюміній та мідь.
  • До 2028 року ЄС придбає енергетичні продукти США на суму 750 мільярдів доларів та інвестує додатково 600 мільярдів доларів у США.
  • ЄС працюватиме зі США для усунення різних мит, а також встановить квоти на певні продукти.
  • ЄС працюватиме зі США для вирішення певних не тарифних бар'єрів, зокрема, пов'язаних з цифровою торгівлею та продуктами харчування і сільськогосподарською продукцією. ЄС також спростить свої вимоги та «паперову тяганину», яку накладають на американських експортерів.
  • ЄС придбає значні обсяги американської військової техніки.

США та Китай шукають можливість продовження тимчасової тарифної угоди

Після останнього раунду торгових переговорів між США та Китаєм, які завершилися 29 липня, за два тижні до дедлайну 12 серпня для укладання торгової угоди, США та Китай домовилися просувати можливість продовження 90-денного договору, який набув чинності в травні. Останнє рішення залишиться за президентом Трампом, зазначив міністр фінансів США Скотт Бессент.

США оголосять результати розслідування щодо напівпровідників: США очікують, що оголосять результати розслідування за розділом 232 щодо напівпровідників за два тижні. Залежно від результатів, імпорт чіпів може потенційно зіткнутися з новими митами.

Інші митні новини

 30 липня президент Трамп оголосив у соціальній мережі Truth Social, що США накладуть 25% мито на Індію, яке набуде чинності 1 серпня. Індія також понесе невизначене покарання за придбання військової техніки та енергетичних продуктів з Росії.

За останні кілька тижнів президент Трамп оголосив свої запропоновані взаємні тарифні ставки для більше ніж двох десятків торгових партнерів. Ці ставки очікується, що набудуть чинності 1 серпня, після офіційного підтвердження через указ чи повідомлення в Федеральному реєстрі. 

Інші можливі мита, які Трамп нещодавно запропонував, включають 10% мито на країни БРІКС та 200% мито на фармацевтичні препарати.

Нові тарифи Трампа

Морські перевезення

Транс-Тихоокеанський східний напрямок (TPEB)

Попит і потужності:

  • Очікується, що попит на ринку серпня залишатиметься стабільним, подібно до рівня липня.
  • Місткість складає 70-80% від нормальних рівнів. Не було значних скорочень місткості, що означає, що ринок продовжує зазнавати перевантаження при відносно стабільному попиті.
  • Загалом наявність місць відкрита.

Обладнання:

  • Наявність місць покращилась трохи з кінця липня. Нестача обладнання залишається проблемою в основному для CMA та HMM, в той час як інші перевізники спостерігають кращі умови.
  • Тайфуни, які вплинули на Нінбо та Шанхай цього тижня, призвели до паузи в заборі порожніх контейнерів та деяких очікуваних затримок суден.

Тарифні ставки:

  • Надбавка на піковий сезон (PSS) була скасована для серпня.
  • 1 серпня було скасовано Загальне підвищення тарифів (GRI). Тарифні ставки на першу половину серпня були продовжені, з подальшим пом’якшенням для Східного узбережжя та Затоки. Це можна пояснити стабільним попитом і повним скасуванням PSS на сталому ринку.

Далекосхідний західний напрямок (FEWB)

Попит і потужності:

Місткість суден для перших двох тижнів серпня заповнюється, при стабільному попиті на ринку.

З урахуванням того, що великі рітейлери планують збільшення обсягів на вересень, очікується різке зростання кількості бронювань в кінці серпня.

Обладнання:

Наявність місць покращилась трохи з кінця липня. Нестача обладнання залишається проблемою в основному для CMA та HMM, в той час як інші перевізники спостерігають кращі умови.

Тайфуни, які вплинули на Нінбо та Шанхай цього тижня, призвели до паузи в заборі порожніх контейнерів та деяких очікуваних затримок суден.

Тарифні ставки:

  • Тарифні ставки серпня для всіх видів вантажів (FAK) стабілізувалися, з загальним підвищенням на 5-8% порівняно з другою половиною липня.
  • Очікується, що Шанхайський контейнерний індекс (SCFI) зросте в найближчі тижні.
  • Очікується висока завантаженість суден на початку серпня. Як наслідок, тарифи можуть зрости в серпні, коли ринок готується до зростання обсягів у вересні.
  • Після оголошення Maersk про PSS для довгострокових угод, інші перевізники також коригують PSS, щоб відобразити очікуване підвищення тарифів на серпень і вересень.

Транс-Атлантичний Західний Напрямок (TAWB)

Попит і потужності:

  • Антверпен продовжує зазнавати найбільших заторів з часів Covid-19, з часами перебування, що перевищують вісім днів, і використанням майданчиків більше 90%.
  • Роттердам, Гамбург і Бремерхафен мають рівень використання майданчиків у межах 80–85%, що призводить до затримок суден на два–чотири дні.
  • Пірей, Генуя та Валенсія продовжують повідомляти про значні перевантаження на майданчиках, з часами очікування суден на два–п’ять днів, що відповідає тенденціям з квітня по липень.
  • Додатковими стрес-факторами є зниження рівня води в річках, страйки та збої в роботі залізниць, що впливає на перевезення на суші в Європі.
  • Рівень порожніх рейсів зараз складає близько 4–7%, що зменшується місяць за місяцем. Потужності стабільні.

Що в портах Європи

Обладнання:

Нестача контейнерів та шасі зберігається в Австрії, Словаччині, Угорщині, Південному/Східному Німеччині та Португалії, поки що без значних покращень.

Тарифні ставки:

У Північній Європі та Західному Середземномор'ї всі перевізники відклали введення PSS, оголошених на липень. Очікується, що тарифи залишатимуться стабільними до кінця 3 кварталу. У Східному Середземномор'ї деякі перевізники почали оголошувати GRI на вересень.

Індо-Пакистанський субконтинент до Північної Америки

Попит і потужності:

Місткість на Східне узбережжя США збільшилася через початок традиційного пікового сезону на індо-пакистанському субконтиненті цього місяця. Один перевізник додає судна назад на маршрут з Північного Сходу Індії до Східного узбережжя США, але тимчасово виключає Чарлстон для покращення надійності обслуговування.

Місткість на Західне узбережжя США відкривається, згідно з ринком TPEB.

Тарифні ставки:

  • Для вантажів, що прямують на Східне узбережжя США: для другої половини липня було оголошено GRI та PSS, але загалом ці підвищення не були реалізовані. Враховуючи те, що спостерігають перевізники, на ринку є значний розрив між кількістю бронювань та використанням потужностей. Можливо, не вистачає типового попиту на піковий сезон для підтримки підвищення тарифів, особливо з огляду на те, що потужності були знову введені в торгівлю між Індійським субконтинентом та Східним узбережжям США.
  • Для вантажів з індо-пакистанського субконтиненту, що йдуть на Західне узбережжя США: GRI не утримались на ринку, а PSS знизились, відповідно до ліній TPEB.
  • Експорт з Пакистану продовжує зазнавати підвищених витрат та часу в транзиті через додаткові фідерні послуги, необхідні для обслуговування країни у зв'язку з конфліктом між Індією та Пакистаном.

Авіаперевезення

Тиждень 29: 14 липня – 20 липня 2025 року.

Глобальні обсяги впали на -2% в порівнянні з попереднім тижнем: у тижні 29 (14–20 липня) обсяги повітряних вантажів знизились на -2% в порівнянні з попереднім тижнем, що було спричинено сезонним літнім сповільненням. Більшість регіонів походження показали зниження на -3%, за винятком Близького Сходу та Південної Азії (MESA) (-1%) і Північної Америки (стабільно).

Азія-Тихоокеанський регіон до Європи знизився на -6% порівняно з попереднім тижнем: Обсяги значно знизились з Китаю (-8%), Гонконгу (-7%), Південної Кореї (-9%) та Японії (-3%). Тим не менше, тарифи залишались стабільними (+1% порівняно з попереднім тижнем до $3,86/кг), з відновленням спотових тарифів по Японії (+13%).

Азія-Тихоокеанський регіон до США зріс на +3% порівняно з попереднім тижнем: Після попереднього зниження (-5%) обсяги відновились з Південно-Східної Азії: Індонезія (+52%), Таїланд (+18%), Малайзія (+13%) та В'єтнам (+10%). Це виглядає як корекція, а не сплеск через тарифи.

Тарифи змішані, трохи нижчі за 2024 рік: Середні глобальні тарифи зросли на +1% порівняно з попереднім тижнем, але все ще були на -1% порівняно з минулим роком. Тарифи з Азії-Тихоокеанського регіону до США знизились на -1% порівняно з попереднім тижнем; Південна Корея впала різко (-16%), тоді як Японія зросла на +8%.

Авіадоставка для бізнесу

Індикатор своєчасності океанських перевезень

Час транзиту з Китаю до Західного узбережжя США залишився стабільним, тоді як з Китаю до Північної Європи спостерігалося незначне зниження. Час транзиту з Китаю до Східного узбережжя США зріс незначно.

Тиждень до 28 липня 2025 року:

Час транзиту з Китаю до Західного узбережжя США залишився незмінним — 35 днів. Маршрут з Китаю до Північної Європи показав зниження на 0.1 дня, з 61.2 до 61.1 днів.  У той же час час транзиту з Китаю до Східного узбережжя США зріс на 0.5 дня, з 55.1 до 55.6 днів.

Швидкість морської доставки