Секрети успішного бізнесу з Китаєм

Новини 12.01.2024

Зміст статті

Якщо ще кілька десятків років тому товари з маркуванням "made in China" викликали деяку зневагу, асоціювалися з чимось неякісним і низькосортним, з дешевими підробками, то сьогодні Китай позиціюється як один із найбільших у світі виробників різноманітної продукції. Піднебесна нині має статус світового центру торгівлі.

Доставка вантажів з Китаю в Україну через Польщу та інші країни Євросоюзу у нових реаліях є пріоритетним напрямком отримання продукції для ведення бізнесу не лише великими українськими компаніями, а й невеликими фірмами.

Переваги бізнесу з Китаєм

Чому торговельний бізнес різних країн, включаючи Україну, так прихильно ставиться до доставки товарів із Піднебесної? На те є низка серйозних причин. Можна виділити кілька важливих переваг у веденні бізнесу з продажу продукції з КНР:

  1. Великий вибір товарів. У Китаї виробляється абсолютно все, що може знадобитися для життя.
  2. Можливість закупити продукцію високої якості за дуже низькою ціною. Багато китайських товарів позиціюються як відповідні європейській якості.
  3. У Піднебесній можна легко знайти репліки відомих брендів, які часто не поступаються за якістю оригіналам товарів, але коштують значно дешевше.
  4. Можливість співпраці з виробниками без посередників. За умови правильного підходу до пошуку постачальника є можливість укласти партнерські угоди не з перекупником, а безпосередньо з виробником. А це прямий шлях до зниження закупівельних цін на товари.
  5. Висока рентабельність бізнесу. Це можливо завдяки тому, що через низьку закупівельну вартість товару в Китаї є можливість робити на нього високу націнку. При цьому ціни залишаються доступними для кінцевих споживачів.
  6. Розвинена логістика. Є три основні способи доставки товару з Китаю до України: повітряним, морським та залізничним транспортом.

Додатковими плюсами можуть стати бонуси та знижки бізнесменам, які співпрацюють з постачальниками на довгостроковій основі. Скористатися всіма переліченими перевагами можна лише у тому випадку, якщо підходити до організації бізнесу грамотно, зі знанням справи. Інакше не уникнути труднощів, розчарувань та втрат.

Вибираємо напрямок

Вміння продавати — ключ для створення успішного бізнесу. Не менш важливою є здатність вибирати, що пропонувати своїм покупцям. Орієнтуватися у виборі товару для продажу тільки на поради "знавців" та власне "чуття" — значить заздалегідь приректи свій бізнес практично на провал. Особливо це стосується бізнесменів-початківців.

Щоб цього не сталося, слід насамперед визначитися, в якому напрямку рухатися. Іншими словами, вибрати спочатку категорію продукції, потім — який її вид має найбільший попит. У цьому вам допоможуть різноманітні ресурси. Починати пошук товарних офферів рекомендується із соціальних мереж. Там можна знайти найбільш обговорювані товари. У цьому допоможе кількість переглядів, коментарів та лайків під рекламними постами.

Проаналізувати попит на різні товари також можна за допомогою інших способів, включаючи:

  • банерні, тизерні та CPA мережі;
  • партнерські програми (партнерки);
  • послуги аналізу попиту та моніторингу реклами;
  • відеоогляди товарів;
  • краудфандингові платформи;
  • популярні китайські торговельні майданчики;
  • світові торгові сайти.

За наявності коштів та часу можна відвідати ринки та виставки у Китаї. Після проведення такої роботи, яка може зайняти кілька днів, слід проаналізувати пошукові запити на певні товари у своєму регіоні, порівняти їх із зазначеними раніше найбільш вдалими офферами.

Перспективні для продажу товари зі створеного на основі всіх запропонованих способів списку, які можна продати з максимальним прибутком, — це ті, що підпадають під визначення "об'єкт бажання". Це означає, що ідеальним оффером є річ, про яку (завдяки рекламі та соцмережам) чули всі, але придбати її вдалося поки що небагатьом.

Основна рушійна сила у торгівлі — це бажання отримати щось новеньке у високій якості та за прийнятною ціною. Але після того, як товар якийсь час побуде на піку, через його надлишок на ринку почнеться згасання попиту і так званий ціновий демпінг. У кращому випадку таку продукцію можна буде реалізувати за зниженою ціною, а в гіршому — вона залишиться припадати пилом на полицях.

Не можна забувати й про фактор сезонності. Часто недорогі сезонні товари з успіхом можна продавати протягом кількох не лише тижнів, а й місяців. І навіть наступного року. До того ж рік тому товари були закуплені за однією ціною, а цього року через зростання вартості валюти вони коштуватимуть у закупівлі дорожче. Продавати ви їх будете або за тією ж ціною, що й раніше, або ще дорожче.

Бізнес з Китаєм: на що ще варто звернути увагу

Схему ведення бізнесу з КНР не можна назвати складною. Тому при розумінні законів торгівлі та наявності хоч би мінімального досвіду роботи в ній його можуть вести навіть підприємці, які мають мінімальні кошти для інвестицій. Робота з Піднебесною включає 5 основних етапів:

  • аналітику (визначення товарної категорії для продажу);
  • пошук товару (вибір постачальника);
  • перевірку фабрики;
  • укладання договору, придбання та оплату партії товару;
  • доставку продукції.

Про дії, що здійснюються на першому етапі схеми ведення бізнесу з КНР, уже йшлося вище. Тому одразу після того, як ви визначитеся, яким товаром збираєтеся торгувати, починайте його пошук у Китаї. Можна, звичайно, скористатися послугами таких відомих у всьому світі торгових онлайн-майданчиків, як Alibaba, Taobao, 1688 та інших. Але річ у тому, що на цих сайтах торгують брокери. А вам краще купувати товари на ринку Китаю, тобто замовляти їх прямо на заводах з виробництва продукції, що вас цікавить.

В ідеалі обрану фабрику треба відвідати особисто, подивитися наживо на продукцію, поспілкуватися з місцевими підприємцями, потенційним постачальником. Але для цього є багато "але". Для деяких людей — це відсутність грошей та часу. Крім того, можуть бути й інші обмеження. Наприклад, наразі в Україні не працює авіасполучення, велика кількість людей має обмеження на виїзд, а щоб його зняти, потрібно отримувати дозволи, збираючи купу паперів. Також в будь-якому випадку знадобиться віза, яку потрібно отримувати в консульствах, які наразі не працюють в Україні. Тому оптимальний варіант — проконсультуватись з менеджерами Міжнародної логістичної компанії UTEC Logistics. Маючи великий досвід доставки товарів з Китаю, ми зможемо дати вам слушну пораду.

Визначившись із вибором постачальника, не зайве ще раз перевірити, чи відповідає ця фабрика трьом основним критеріям:

  • термін роботи у цій сфері — щонайменше три роки;
  • штат співробітників має становити не менше 100 осіб;
  • наявність усіх дозвільних документів.

Також слід поцікавитись річним оборотом підприємства, рейтингом фабрики, її асортиментом. Якщо, наприклад, фабрика пропонує і одяг, і велосипеди, зв'язуватися з нею не слід. Перед тим як перейти до четвертого етапу — укладання договору з постачальником та придбанням товару — важливо уточнити, чи має підприємство ліцензію на експортну торгівлю, які умови повернення товару, якщо щось піде не так.

Завершальний етап — доставка продукції з Китаю до України — є найпроблемнішим, якщо робити це самостійно. Адже треба запакувати товар, знайти транспортну компанію, провести розмитнення вантажу, що включає такі процедури:

  • підготовку та надання документів, необхідних для митного очищення вантажу;
  • заповнення декларації;
  • сплату мита, податків та інших необхідних платежів.

Помилки в документах та інші нестикування можуть спричинити затримку вантажу на невизначений термін. Щоб цього не сталося, підприємці часто вдаються до послуг митного представника, що тягне за собою додаткові витрати. Проблемою нерідко стає незнання китайської мови.

Пошук товарів у Китаї — знаходимо постачальників і посередників

Щоб замовити товар із Піднебесної, необхідно знайти партнерів-постачальників. Це можуть бути:

  • фабрики, що займаються виготовленням потрібного вам продукту;
  • торгові компанії, які є посередниками між виробником товару та його покупцем;
  • роздрібні продавці.

Оптимальний варіант партнера — це фабрика, оскільки там продається товар за ціною виробника. Однак фабрики йдуть на співпрацю з тими, хто регулярно замовляє у них великі партії товарів. Зазвичай мінімальна закупівля має бути на суму близько 10 тисяч доларів.

Хоча торгові компанії і є, по суті, перекупниками товару, за який доведеться платити приблизно на 10% більше, ніж при закупівлі безпосередньо на фабриці, у них можна купувати продукцію невеликими партіями. Іншою перевагою співпраці з торговими компаніями є те, що вони можуть в одне замовлення включити товари однієї категорії з різних фабрик.

У роздрібних продавців товар можна купити за ціною, що на 200–300% перевищує його вартість на фабриці. До них нерідко звертаються підприємці-початківці, оскільки так без проблем можна придбати навіть одну одиницю товару.

Доставка продукції

Здавалося б, нічого складного в доставці товару з Піднебесної в Україну немає. Все, що треба зробити, — перевезти вантаж з пункту А в пункт Б. Але вся річ у тому, що на шляху переміщення постає безліч перешкод, що включають:

  • великі відстані;
  • кордони;
  • нюанси законодавства;
  • мовні бар'єри та ін.

Цей процес має багато рівнів, для проходження яких необхідно добре розумітися на кожному кроці, кожному етапі. Щоб вдатися в деталі кожного з них, знадобиться багато сил і часу. До того ж людина, яка не є досвідченою в таких справах, може легко припуститися помилки на будь-якому з етапів. А це загрожує великими неприємностями для бізнесу.

Є простіше рішення — звернутися до організацій, які займаються доставкою вантажів із Китаю в Україну на професійному рівні. Довірою українських підприємців користується логістична компанія UTEC Logistics. Ми є:

  • лідером авіадоставки товарів в Україну не тільки з Китаю, а й з США та країн Європи;
  • єдиною у нашій країні компанією, що має власні чартерні рейси.

В UTEC Logistics ми займаємось не тільки перевезеннями, а й надаємо повний комплекс логістичних послуг у Китаї з пошуком, викупом та розмитненням товару.

Висновок

Є кілька складових успішної торгівлі товарами з Китаю:

  • вибір надійного постачальника;
  • аналіз попиту на товари;
  • вибір надійної логістичної компанії, яка візьме на себе усі процеси доставки та розмитнення.

Міжнародна логістична компанія UTEC Logistics пропонує повний комплекс послуг, починаючи з пошуку постачальника продукції та закінчуючи її транспортуванням в Україну. З нами значно простіше побудувати успішний торговий бізнес.