Щотижневий логістичний дайджест: головне за 7–14 квітня 2025 року

🔍 Огляд подій тижня

🇺🇸 США тимчасово скасовує мита для більшості країн

📣 Президент Дональд Трамп оголосив 90-денну паузу на індивідуальні митні тарифи, що були запроваджені лише за добу до цього.

👉 Всі країни, крім Китаю, знову підпадають під базове мито 10%.

🇨🇳 Китай тепер сплачує 125% мит, що на 21% більше, ніж до цього.

📌 Реакція партнерів:

  • Китай вводить 125% мито на товари зі США (з 10 квітня).
  • ЄС призупиняє свої контрзаходи у відповідь на крок США.

⚓️ Морська стратегія США: “Відновлення морської переваги”

📜 Президент підписав новий Указ щодо розвитку морської галузі США, який містить:

  • ⚙️ Відновлення американського суднобудування.
  • 👷‍♂️ Підтримку морської робочої сили.
  • 🚢 Закриття лазівки з Harbor Maintenance Fee (HMF).

❗️Що зміниться:

🔹 Раніше деякі імпортери уникали HMF, доставляючи вантажі через Канаду чи Мексику.

🔹 Тепер всі вантажі повинні проходити митний контроль у морському порту США.

🔹 Якщо вантаж завозиться через сухопутні кордони без суттєвих змін, — нараховуватимуться ті ж збори плюс 10% сервісного збору.

🌊 Морські перевезення: ситуація за напрямками

🚢 Trans-Pacific Eastbound (TPEB) | 📦 Азія → США

📉 Потужності та попит:

  • 20% ринкової місткості втрачено через збільшення “порожніх рейсів”.
  • Очікується падіння попиту та обсягів перевезень через нові мита.

🚛 Обладнання:

  • Контейнери доступні в основних портах, дефіцитів не прогнозується.

💸 Ставки:

  • Поточні ставки залишаються незмінними до кінця квітня.
  • Пікова надбавка (PSS): $0.

🚢 Far East Westbound (FEWB) | 📦 Азія → Європа

📈 Тенденції:

  • Частина вантажів перенаправляється до Європи.
  • Повний вплив тарифних змін поки незрозумілий.

📉 Регулювання місткості:

  • Ocean Alliance і Premier Alliance оголосили про порожні рейси з середини квітня.
  • Рекомендується бронювати місця заздалегідь, щоб уникнути перенесень.

📊 Ставки фрахту:

  • Індекс SCFI стабільний вже 5 тижнів.
  • Завантаження суден 85–90%.
  • Можливе незначне зростання ставок наступного тижня.

🚢 Trans-Atlantic Westbound (TAWB) | 📦 Європа → США

🚢 Пропускна здатність:

  • Менше порожніх рейсів, ніж у березні.
  • Затори у портах: Пірей, Мерсін, Валенсія, Гамбург, Антверпен, Роттердам.

⚠️ Обладнання:

  • Дефіцит у Центральній Європі: Австрія, Словаччина, Угорщина, Швейцарія.
  • Туреччина (Мерсін) теж має проблеми з обладнанням.

💰 Ставки:

  • Північна Європа: PSS скасовано, відкладено до червня.
  • Західне Середземномор’я: PSS перенесено на травень.
  • Туреччина: деякі перевізники впроваджують PSS із травня.

✈️ Авіаперевезення

📊 Загальна динаміка (Q1 2025)

  • Тоннаж +3% р/р, ставки +4%.
  • Минулого року було зростання +11%, тому ринок сповільнюється.
  • Причини: нові мита в США та зміни правил de minimis для Китаю та Гонконгу.

📈 Відновлення після свят у березні

  • +19% тоннажу у порівнянні з лютим.
  • Найбільше зростання: Азія (+9%), Північна Америка (+6%), Африка (+6%).
  • Середня ставка в березні — $2.38/кг.

🌏 Регіональні зміни

  • Азія → США: ставка зросла до $5.49/кг (+6% WoW, +11% YoY).
  • Азія → Європа: продовжується 7-тижневе зростання.
  • MESA (Близький Схід і Південна Азія): ставки залишаються на -19% нижче, хоч зросли на +5% WoW.

📌 Рекомендації для клієнтів:

  • Переоцініть обсяги.
  • Оптимізуйте маршрути.
  • Розгляньте альтернативні джерела постачання.

📈 Показники затримки доставок (Ocean Timeliness Indicator)

Напрямок

Попередній тиждень

Поточний тиждень

Зміна

Китай → Західне узбережжя США

31.5 днів

32.5 днів

⬆️ +1 день

Китай → Північна Європа

75.5 днів

75 днів

⬇️ -0.5 дня

Китай → Східне узбережжя США

65.5 днів

67.5 днів

⬆️ +2 дні

📣 Будьте в курсі

📰 Підписуйтесь на бот в Telegram, щоб отримувати оперативні оновлення.

📞 Маєте питання щодо ваших відправлень? Зверніться до вашого менеджера — допоможемо адаптувати логістику.