Щотижневий логістичний дайджест: головне за 7–14 квітня 2025 року
🔍 Огляд подій тижня
🇺🇸 США тимчасово скасовує мита для більшості країн
📣 Президент Дональд Трамп оголосив 90-денну паузу на індивідуальні митні тарифи, що були запроваджені лише за добу до цього.
👉 Всі країни, крім Китаю, знову підпадають під базове мито 10%.
🇨🇳 Китай тепер сплачує 125% мит, що на 21% більше, ніж до цього.
📌 Реакція партнерів:
- Китай вводить 125% мито на товари зі США (з 10 квітня).
- ЄС призупиняє свої контрзаходи у відповідь на крок США.
⚓️ Морська стратегія США: “Відновлення морської переваги”
📜 Президент підписав новий Указ щодо розвитку морської галузі США, який містить:
- ⚙️ Відновлення американського суднобудування.
- 👷♂️ Підтримку морської робочої сили.
- 🚢 Закриття лазівки з Harbor Maintenance Fee (HMF).
❗️Що зміниться:
🔹 Раніше деякі імпортери уникали HMF, доставляючи вантажі через Канаду чи Мексику.
🔹 Тепер всі вантажі повинні проходити митний контроль у морському порту США.
🔹 Якщо вантаж завозиться через сухопутні кордони без суттєвих змін, — нараховуватимуться ті ж збори плюс 10% сервісного збору.
🌊 Морські перевезення: ситуація за напрямками
🚢 Trans-Pacific Eastbound (TPEB) | 📦 Азія → США
📉 Потужності та попит:
- 20% ринкової місткості втрачено через збільшення “порожніх рейсів”.
- Очікується падіння попиту та обсягів перевезень через нові мита.
🚛 Обладнання:
- Контейнери доступні в основних портах, дефіцитів не прогнозується.
💸 Ставки:
- Поточні ставки залишаються незмінними до кінця квітня.
- Пікова надбавка (PSS): $0.
🚢 Far East Westbound (FEWB) | 📦 Азія → Європа
📈 Тенденції:
- Частина вантажів перенаправляється до Європи.
- Повний вплив тарифних змін поки незрозумілий.
📉 Регулювання місткості:
- Ocean Alliance і Premier Alliance оголосили про порожні рейси з середини квітня.
- Рекомендується бронювати місця заздалегідь, щоб уникнути перенесень.
📊 Ставки фрахту:
- Індекс SCFI стабільний вже 5 тижнів.
- Завантаження суден 85–90%.
- Можливе незначне зростання ставок наступного тижня.
🚢 Trans-Atlantic Westbound (TAWB) | 📦 Європа → США
🚢 Пропускна здатність:
- Менше порожніх рейсів, ніж у березні.
- Затори у портах: Пірей, Мерсін, Валенсія, Гамбург, Антверпен, Роттердам.
⚠️ Обладнання:
- Дефіцит у Центральній Європі: Австрія, Словаччина, Угорщина, Швейцарія.
- Туреччина (Мерсін) теж має проблеми з обладнанням.
💰 Ставки:
- Північна Європа: PSS скасовано, відкладено до червня.
- Західне Середземномор’я: PSS перенесено на травень.
- Туреччина: деякі перевізники впроваджують PSS із травня.
✈️ Авіаперевезення
📊 Загальна динаміка (Q1 2025)
- Тоннаж +3% р/р, ставки +4%.
- Минулого року було зростання +11%, тому ринок сповільнюється.
- Причини: нові мита в США та зміни правил de minimis для Китаю та Гонконгу.
📈 Відновлення після свят у березні
- +19% тоннажу у порівнянні з лютим.
- Найбільше зростання: Азія (+9%), Північна Америка (+6%), Африка (+6%).
- Середня ставка в березні — $2.38/кг.
🌏 Регіональні зміни
- Азія → США: ставка зросла до $5.49/кг (+6% WoW, +11% YoY).
- Азія → Європа: продовжується 7-тижневе зростання.
- MESA (Близький Схід і Південна Азія): ставки залишаються на -19% нижче, хоч зросли на +5% WoW.
📌 Рекомендації для клієнтів:
- Переоцініть обсяги.
- Оптимізуйте маршрути.
- Розгляньте альтернативні джерела постачання.
📈 Показники затримки доставок (Ocean Timeliness Indicator)
Напрямок |
Попередній тиждень |
Поточний тиждень |
Зміна |
Китай → Західне узбережжя США |
31.5 днів |
32.5 днів |
⬆️ +1 день |
Китай → Північна Європа |
75.5 днів |
75 днів |
⬇️ -0.5 дня |
Китай → Східне узбережжя США |
65.5 днів |
67.5 днів |
⬆️ +2 дні |
📣 Будьте в курсі
📰 Підписуйтесь на бот в Telegram, щоб отримувати оперативні оновлення.
📞 Маєте питання щодо ваших відправлень? Зверніться до вашого менеджера — допоможемо адаптувати логістику.